Przyszłość na czterech kołach - pierwsza ciężarówka z napędem wodorowym w branży tekstylnej jeździ dla firmy Mewa
Mewa przejmuje rolę pioniera w obszarze zrównoważonego rozwoju i ekologii. Jest pierwszą niemiecką firmą i jedną z dwudziestu w Europie, które korzystają na co dzień z pierwszej na świecie ciężarówki z napędem wodorowym. Kilka dni temu firma Hyundai przekazała kluczyki do takiej ciężarówki - „Xcient Fuel Cell“. Już pod koniec kwietnia b.r. można było zobaczyć na drogach Szwajcarii ciężarówkę, która zaopatruje klientów firmy Mewa, nie emitując przy tym żadnych spalin.
Zeroemisyjna mobilność w zamkniętym obiegu
Wodór jest obecnie na świecie chyba najważniejszym nośnikiem energii przyszłości. W Szwajcarii innowacyjna koncepcja wykorzystania wodoru stała się już rzeczywistością. „Koncepcja wykorzystania wodoru w napędzie ciężarówki stanowi dla nas światową premierę, bowiem Mewa jest dotychczas pierwszą i tym samym jedyną niemiecką firmą, biorąca udział w tym projekcie“, mówi Kay Simon, Kierownik Działu ds. Koncepcji Mobilności i Strategii Dystrybucji w centrali firmy Mewa w Wiesbaden, i uzupełnia: „Bardzo jesteśmy dumni z tego, ze jesteśmy pierwsi, którzy wykorzystują wodór do tego celu.“
Z rury wydechowej wydobywa się para wodna zamiast CO2
Wykorzystanie „zielonej“ energii w postaci wodoru nieemitującego CO2 czyni ten projekt jedynym w swoim rodzaju. Do jego wytwarzania wykorzystywany jest prąd wytwarzany w elektrowniach wodnych bez udziału CO2 – a zatem ciężarówka emituje jedynie czystą parę wodną. Ten zgodny z zasadami ekologii obieg świetnie pasuje do nowej strategii dystrybucyjnej firmy Mewa. „Codzienne dostawy dla naszych klientów związane są obecnie w nieunikniony sposób z emisją CO2“, wyjaśnia Kay Simon. „Chcielibyśmy w sposób zrównoważony zmniejszyć tę emisję w naszej flocie samochodowej. W tym wypadku Mewa stawia nie na technologie redukujące emisje CO2, ale na technologie przyszłości wolne od emisji dwutlenku węgla, takie jak wykorzystanie wodoru.“
W Szwajcarii połączono zasadę wielokrotnego wykorzystania z dystrybucją opartą na zrównoważonym rozwoju
Mewa jako europejski usługodawca w zakresie tekstyliów od 113 lat hołduje zasadzie wielokrotnego wykorzystania i tym samym strategii działania opartego na zasadzie zrównoważonego rozwoju i traktowania z respektem zasobów naturalnych. Zatem ciężarówka napędzana wodorem, która odbiera i dostarcza czyściwa wielokrotnego użytku i ubrania robocze, idealnie pasuje do naszego parku samochodowego. Także Georga Lazara dyrektora zarządzającego ds. handlowych firmy Mewa w Szwajcarii cieszy ten pilotażowy projekt: „Poszliśmy o jeden krok dalej w kierunku tego, by w przyszłości zaopatrywać naszych klientów w Szwajcarii, korzystając ze środków transportu nieemitujących CO2. Nasza usługa stanie się dzięki temu jeszcze bardziej zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.“
Pojazdy użytkowe napędzane wodorem nie stanowią zagrożenia dla klimatu
Hyundai jest pierwszym producentem, który oferuje ciężki pojazd użytkowy produkowany seryjnie, który napędzany jest wodorem. Siedem zbiorników z wodorem daje ciężarówce zasięg wynoszący ponad 400 km. Dzięki zeroemisyjnej technologii pojazdów napędzanych wodorem Mewa jest o jeden krok bliżej celu, jakim jest stworzenie ekologicznego parku samochodowego. „Rocznie dla każdej ciężarówki emisja CO2 zredukowana będzie o około 65 ton. Ta ciężarówka stanowi zasadniczy element tego niezwykłego systemu i tym samym stanowi ważny klucz dla rozwoju zeroemisyjnego transportu“, stwierdza Mark Freymüller, dyrektor generalny firmy Hyundai Hydrogen Mobility.
George Lazar
Dyrektor zarządzający ds. handlowych Mewa w Szwajcari
„Poszliśmy o jeden krok dalej w kierunku tego, by w przyszłości zaopatrywać naszych klientów w Szwajcarii, korzystając ze środków transportu nieemitujących CO2. Nasza usługa stanie się dzięki temu jeszcze bardziej zgodna z zasadami ekologii i zrównoważonego rozwoju.“
Materiał zdjęciowy i filmowy
Kontakt dla prasy
Adiunctor
Pan Roman Benedykciuk Telefon: +48 501288684 biuro@adiunctor.pl
ul. Nugat 8 m 59 02776 Warszawa